Success Story: Više klijenata uprkos koroni
Kod špedicije Exportcargo nema krize na vidiku
Špedicija Exportcargo iz Španije je uprkos trenutno napetoj situaciji zabeležila ekonomski rast. Pročitajte u ovom članku kako je jedno srednje transportno preduzeće tokom perioda korone uspelo da izgradi mrežu poslovnih partnera i poveća svoj promet.
Mere za ublažavanje širenja bolesti Covid-19 su snažno pogodile špansku privredu. Mnoga preduzeća više nisu mogla da obavljaju svoje poslovne aktivnosti ili su ih obavljale u veoma ograničenom obimu. To se odrazilo na branše klijenata i dovelo do opšteg pada konjunkture celokupne privrede. Na taj način logistička i transportna branša su u fazama doživele pad tražnje širom Evrope. I Exportcargo se morao prilagoditi promenjenom stanju na tržištu i čak po fazama obustaviti međunarodni prevoz robe.
Veliki izazov
Pomalo liči na borbu Davida protiv Golijata kada se preduzeće sa 25 zaposlenih suprotstavi privrednom zastoju širom Evrope. Ovde kao u priči iz Biblije izgleda da postoji gotovo nesavladiv izazov sa kojim se mora suočiti. U Starom zavetu je to David koji pobeđuje diva jednim oruđem. Exportcargo Logistica Integral SL, špedicija iz Almerije, takođe je raspolagala pomoćnim sredstvom koje je za nju napravilo odlučujuću razliku.
Španska špedicija je na tržištu malo manje od dve godine i vrši pre svega prevoz paletiranog tereta u evropskom uvoznom i izvoznom poslovanju. Glavno odredište je Zapadna Evropa. Od samog početka transportno preduzeće se orijentiše na digitalizaciju. Zaposleni su još pre korone imali mogućnost da rade od kuće. Kada su posle toga mere za borbu protiv pandemije za sobom povlačile sve šire krugove i kada je španska vlada naložila karantin, Exportcargo je bio spreman. Dispečeri, špediteri i svi drugi koji inače rade u kancelariji, poslati su da rade od kuće na duže vreme. Na taj način redovni posao se mogao odvijati dalje.
Poslovanje većine drugih španskih špedicija je zbog korone bilo veoma opalo. U slučaju Exportcarga se mislilo da bi se to moglo i njima uskoro desiti. Šta bi se, dakle, moglo uraditi kako bi se i dalje osigurao promet? Doneta je odluka da se u potrazi za novim nalozima pojačano koristi aplikacija berza tereta TIMOCOM-a.
Jednostavno rešenje
Transportno preduzeće je skoro dve godine aktivno na berzi tereta. Namera je bila prijaviti se na berzu tereta kako bi se pored nacionalnog tržišta vozilo i u druge zemlje. U to spadaju između ostalog Nemačka, Belgija, Italija i Francuska, kao i Velika Britanija. Korišćenjem aplikacije berza tereta, Exportcargo je bio u stanju da stalno proširuje svoj krug poslovanja. Špedicija spada u preduzeća koja postavljaju najviše tereta u TIMOCOM-ovoj mreži. „Berza tereta TIMOCOM-a ima veliku vrednost za nas“, kaže jedan od dva direktora Exportcarga, Miguel Ortega. „Ne samo zato što možemo da unosimo terete i tovarni prostor u sistem. Njegovim korišćenjem uspeli smo da pronađemo veliku mrežu poslovnih partnera, što nam je pomoglo tokom perioda korone.“
Španska špedicija je od tada uspela da enormno poveća svoj promet robe i uprkos padu privrede u zemlji je čak zaposlila nove radnike. Trenutno dvanaest zaposlenih u ime preduzeća traga za tovarnim prostorima i postavlja terete u sistemu pametne logistike. Treba da bude zaposleno još radnika sa znanjem više jezika kako bi se još bolje odgovorilo na potrebe klijenata. Dodatno su zaposleni samostalni vozači, dakle prevoznici sa malim voznim parkom koji kao stalno zaposleni dopunjuju tim Exportcarga.
Uprkos teškim okolnostima moglo se konstatovati da preko berze tereta stalno dolaze upiti. Direktor Exportcarga Francisco García o tome kaže: “Zbog toga smo investirali u nove zaposlene. Srednjoročno smo videli dobre šanse da sa TIMOCOM-om ostanemo ekonomski jaki i znali smo da će preko njega i dugoročno biti više posla za nas.“
Španski špediteri su uspeli da se prilagode izmenjenim zahtevima tržišta i da intenziviraju svoj dosadašnji način pridobijanja naloga. Onako kako se David protiv Golijata branio praćkom, i Exportcargo je pronašao jednostavnu i pametnu alatku koja mu je pomogla da se dokaže u teškoj situaciji. Bez Sistema pametne logistike TIMOCOM-a ne bi preživeli period korone,
potvrđuje Miguel Ortega. Preduzeće ne samo da je uspelo da preživi ovo teško vreme već čak beleži i rast prometa u poređenju sa prethodnom godinom.
Želite li i Vi da budete deo sistema pametne logistike TIMOCOM-a i proširite krug svojih klijenata? U tom slučaju možete se