29.10.2015

Više korisnika - više uspeha?

Šta se zaista računa kod berzi tovara i tovarnog prostora

(1)

Erkrat, 29.10.2015 - Berze tovara se više ne mogu zaobići u svakodnevici dispozicije. Korisnici ovde nude svoj teret za koji još uvek nemaju mogućnosti za transport. Sa druge strane, pružaoci transportnih usluga, koji imaju na raspolaganju slobodne kapacitete, mogu da poboljšaju njihovu iskorišćenost. Berze tovara i tovarnog prostora tako u svakom smislu doprinose poboljšanju poslovanja. Dakle nije čudno što u Evropi postoji više od 100 berzi transporta svih vrsta. Zato je teže steći uvid u temu berzi tovara i tovarnog prostora.

Opseg transportnih berzi je veliki. Postoje male, specijalizovane berze sa manje korisnika i velike poznate berze koje imaju više hiljada korisnika. Na prvi pogled izbor prave berze tereta je lak -  što je više registrovanih korisnika, to je više šansi da se pronađe unosniji posao. „Pogrešan zaključak“, misli Marsel Frings, glavni predstavnik vodeće transportne berze na evropskom tržištu TimoCom, „iz našeg ugla gledano, nije broj korisnika odlučujući, već broj ponuda koje korisnici svakodnevno postave na berzi.“ TimoCom, na primer, ima 100.000 korisnika, koji dnevno objave do 450.000 ponuda tovara i tovarnog prostora. To znači da se svakodnevno objave oko 4,5 ponude po korisniku. Druge berze transporta za reklamu redovno znatno povećavaju broj korisnika, ali kada pogledate broj ponuda na ovim berzama, videćete da se u nekim slučajevima objavi prosečno 2,3 ponude po korisniku“, objašnjava Frings. Zato ima više smisla obratiti pažnju na broj ponuda umesto na broj korisnika prilikom izbora berze tovara i tovarnog prostora.

Bez standardne definicije
Zaista ne postoji standardna definicija koja precizno određuje pojam „korisnika“ koji važi za sve berze tereta. To je razlog zbog koga neke transportne berze u ovoj oblasti objavljuju visoke cifre. Broj ponuda mogu da vide svi klijenti - svako može da primeti sam da li je berza dobro posećena ili nije. Kod broja korisnika se stvaran broj ne može tako lako utvrditi zbog pomenutih razlika u definiciji. TimoCom se u ovoj oblasti predstavlja transparentno i jasno, jer se svaki novi korisnik mora registrovati. Za svakog korisnika se takođe mora platiti naknada. Firme zato prijavljuju samo zaposlene koji zaista rade u dispoziciji. Kod ostalih berzi tereta može se besplatno dodati neograničen broj „korisnika“. Ovi korisnici se pojavljuju u statistici, ali ne i na transportnoj berzi. „Ako bi se za fudbalsku utakmicu sve karte na stadionu besplatno podelile, ali kada bi samo jedna trećina gledalaca zaista došla, onda je stadion zaista rasprodat, ali ipak prazan“, poredi Frings situaciju. Zaista isplative berze tereta imaju, dakle, više ponuda nego korisnika, kaže Frings.

Kvantitet i kvalitet
Prilikom izbora berze tovara i tovarnog prostora pored broja ponuda, odlučujuća je i pouzdanost potencijalnih poslovnih partnera na berzi transporta. Što je obuhvatniji sigurnosni paket koji nudi berza tovara i tovarnog prostora, to je teže da se na njoj nađu „crne ovce“. Firma TimoCom, na primer, nudi višestepenu sigurnosnu mrežu, koja ne sadrži samo obaveznu, detaljnu proveru pristupa novih klijenata. Ako uprkos sigurnosnim merama predostrožnosti dođe do neurednog plaćanja, na scenu stupa odeljenje za naplatu koje pripada kompaniji pod vođstvom advokata Aleksandra Ebela (Alesander Oebel). Zajedno sa svojim timom on pomaže klijentima da vansudskim putem dođu do svog novca - usluga koja bi trebalo da bude standardna na berzi tovara i tovarnog prostora da bi ona bila zaista sigurna.

Isplati se, dakle, pažljivo razmisliti pre odlučivanja za ili protiv berze transporta. Ako imate u vidu navedene savete, onda je izbor prave berze tereta često udaljen samo koliko i digitron.

 

Slika: @Zoe

Preuzmi saopštenje za štampu
do vrha