28.04.2022

25 godina berze tereta: TIMOCOM je trajno uticao na drumski prevoz tereta u Evropi

Uspešna evropska preduzetnička priča jednog nemačkog IT startapa

Osnivač TIMOCOM-a i menadžment IT kompanije danas (s desna na levo):  Jens Thiermann, Tim Thiermann i Sebastian Lehnen osvrću se

Erkrat, 01.04.2022. - Istorija kompanije TIMOCOM počinje rano ujutro, na parkingu jednog nemačkog diskonta u Diseldorfu.  Te nedelje 1997. godine, na rasprodaji su bili desktop računari koje je špediter Jens Thiermann mogao da iskoristi za planirano pokretanje IT startapa.  Thiermann je sebi postavio cilj da razvije evropsku platformu za dodelu transportnih naloga putem koje bi špediteri i prevoznici za najkraće moguće vreme pronalazili terete, smanjili broj praznih kilometara i tako ostvarili bolju iskorišćenost kapaciteta svojih vozila. 

„Želimo da izgradimo najveće i najbezbednije tržište u FreightTech sektoru. Zbog toga ćemo do 2030. godine investirati oko 100 miliona evra u istraživanje i razvoj“, kaže Tim Thiermann, vodeći partner u TIMOCOM-u.

„Sve je počelo tako što sam tražio neku evropsku platformu za transportne naloge, da bi smanjio broj praznih vožnji svoje špedicije. Nisam, međutim, pronašao nijednu koja bi zadovoljila moje potrebe“, kaže Thiermann. Zajedno sa svojim poslovnim partnerima Thiermann je mesecima radio na softveru za svoju berzu tereta. I konačno je došao trenutak: osnivač kompanije Timocom Soft- und Hardware GmbH pritisnuo je dugme za start i gledao kako se novopokrenuta berza tereta i tovarnog prostora Truck & Cargo puni ponudama. 

Sada je trebalo proširiti mrežu nove berze i omogućiti digitalizaciju logistike, jer su u to doba čak i modemi bili nepoznata teritorija. „Bio je to osećaj apsolutne radosti, olakšanja i istovremeno najava velike odgovornosti - iako tada nismo mogli ni da pretpostavimo kako će se sve dalje razvijati“, kaže Jens Thiermann prisećajući se tog vremena.

Merljive prednosti podstiču razvoj berze tereta

Berza tereta bila je nešto što je drumski prevoz robe u Evropi čekao još od pronalaska faksa,  a donela je konkretne i merljive prednosti.  Wilhelm Dallmann, čije je preduzeće Dallmaco Speditionsges. mbH jedan od prvih klijenata kompanije TIMOCOM, kaže da su im TIMOCOM aplikacije pomogle da uštede čak 80% vremena u samim procesima.  Već nakon nekoliko godina, mlada kompanija TIMOCOM otvorila je filijale u Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj, kako bi što bolje opsluživala glavna tržišta istočne Evrope i premašila broj od 10.000 klijenata. 


 Kompanija danas ima preko 50.000 klijenata i više od 147.000 korisnika sistema u 46 evropskih zemalja,  a oni svake godine izvrše neverovatnih 1,5 milijardi pretraga tereta u sistemu. TIMOCOM više nema na umu samo uspostavljanje poslovnih kontakata, već radi i na digitalizaciji celokupnog procesa transporta.

 

25 godina berze tereta: TIMOCOM je trajno uticao na drumski prevoz tereta u Evropi

Berza tereta kompanije TIMOCOM prilikom pokretanja 1997. godine (levo) i današnji sistem pametne logistike kao rezultat. © TIMOCOM

„Naša vizija je svet bez logističkih izazova", kaže Tim Thiermann. Najstariji sin osnivača je 2019. godine preuzeo upravljanje kompanijom, zajedno sa Sebastijanom Lenenom (Sebastian Lehnen), te TIMOCOM sada vodi druga generacija vlasnika.  Novo rukovodstvo kompanije je sebi postavilo cilj da ne samo dalje unapređuje porodično preduzeće i berzu tereta, već i da ih učini najvećim i najbezbednijim tržištem u FreightTech sektoru.  „Zbog toga ćemo do 2030. godine investirati oko 100 miliona evra u istraživanje i razvoj“, kaže Tim Thiermann.

20 procenata uštede CO2 korišćenjem digitalnih aplikacija

Jedna od oblasti ulaganja je održivost, koja je poslednjih godina dobila na značaju u svim industrijama.  Digitalne aplikacije i berze tereta imaju posebnu ulogu u smanjenju emisije CO2 u logistici. Studije pokazuju da se upotrebom aplikacija kompanije TIMOCOM emisija CO2 može smanjiti za više od 20% po kilometru, uz istovremeno povećanje iskorišćenosti kapaciteta voznog parka za 30%. 

Klijenti kompanije TIMOCOM će uskoro moći da sami izračunaju svoj karbonski otisak. „Zajedno sa mladim inovativnim preduzećem podržavamo naše klijente u ostvarivanju vidljivih ušteda CO2 u njihovoj floti", kaže Tim Thiermann.

Transportni sektor je najveći emiter CO2 u Evropi, a jedna četvrtina pripisuje se upravo operacijama na drumu.  Zbog toga je jasno da drumski prevoz tereta ima ogroman potencijal da napreduje u ovoj oblasti.  Važno je napomenuti i da istovremeno svaki peti kamion vozi prazan,  što znači da je potreba za efikasnim korišćenjem resursa aktuelna danas kao i 1997. godine.

O kompaniji TIMOCOM možete saznati nešto više na www.timocom.rs

 

Preuzmi saopštenje za štampu
do vrha