Novosti 04.07.2024
5

Zabrana vožnji za kamione -TruckBan – I deo

Zabrane voznje_Evropa_2024_Srbija

TIMOCOM - najveća transportna platforma u Evropi Vam nudi detaljne informacije o zabranama vožnji za kamione za 2024. godinu

Šta je, zapravo „TruckBan“ i zašto su informacije o tome važne svim firmama koje se bave logistikom

TruckBan ili Zabrana vožnje za kamione, je zabrana suda ili organa uprave za upravljanje teretnim vozilima određene nosivosti, određenim danima ili vremenskim intervalima, na određenim deonicama različitih kategorija puteva. Propisi o zabranama vožnji za kamione u Evropi su veoma složeni. Različite zemlje imaju različite propise. U nekim zemljama zabrane vožnje za kamione važe samo na određenim putnim pravcima i deonicama autoputeva, ponekad te zabrane važe za određene vremenske periode, a negde važe samo vikendima ili u vreme praznika. Te informacije nisu trajne, menjaju se iz godine u godinu i nemoguće ih je znati napamet. Zbog toga se TIMOCOM – transportna berza pobrinula da sakupi te podatke na jednom mestu i da ih podeli sa Vama.

Pred Vama je tekst koji će Vam objasniti zašto je važno da imate sve informacije o zabranama vožnji i drugim propisima, i pomoći će Vam da ih saznate blagovremeno. 

Važnost planiranja

Efikasnost poslovanja bilo koje kompanije zavisi od dobrog planiranja. Za firme koje se bave transportom (TIMOCOM za prevoznike) ili one koje se bave logistikom (TIMOCOM za špeditere), uspešnost poslovanja u mnogome zavisi od  precizno izračunate rute i uključenih troškova transporta. Dobro planiranje uključuje obraćanje pažnje na sve unapred poznate parametre. Prilikom planiranja rute (Planiranje ruta i troškova | Sve u jednom sistemu (timocom.rs),  jedna od osnovnih parametara je poznavanje tačnog vremena kada je teretnom vozilu dozvoljeno da se tom rutom kreće, a kada ne, i u odnosu na to, kalkuliše se najefikasniji put. Zabrane vožnji tokom praznika često primoravaju prevoznike da zaobilaze određene deonice ili da prave pauze na granicama. Na web-stranici TIMOCOM možete pronaći I druge korisne savete o logističkim IT rešenjima poput onih o raspoloživim skladištima i logističkim prostorima u kojima se roba može privremeno uskladištiti po potrebi.

Kazne za nepoštovanje propisa o zabrani vožnje 

Ako vozači ne poštuju zabranu vožnje kamiona u Italiji, biće im naplaćena kazna koja iznosi između 431 i 1.734€. Pored toga, vozačka dozvola može biti suspendovana na period od jednog do četiri meseca.

Prema novom Katalogu kazni Bußgeldkatalog 2024 inkl. Bußgeldrechner (Stand: Mai 2024) (LKW-Fahrverbot missachtet? - Aktueller Bußgeldkatalog 2024 (bussgeldkatalog.org) , za kršenje zabrane vožnji kamiona u Nemačkoj, možete, na primer, očekivati kaznu od 120€ za vozače i 570€ za odgovorno lice koje je vozaču naredilo da vozi tokom zabrane. Kazne idu i do visine od 680€. Kazne za kršenje zabrane u Austriji su sledeće:

  • do 2.180 evra – prema § 30 akt 1, red 4 Zakona o kontroli zagađenja vazduha (IG-L)
  • i do 1.500 evra – kao rezultat preliminarnih garancija, § 37a Saobraćajnog zakonika

              (VStG) (§ 30 tačka 3 Zakona o kontroli zagađenja vazduha (IG-L).

Takođe, veoma je važno i poznavanje propisa u vezi sa radnim vremenom vozača. EU ima stroge propise za obavezne pauze i odmore za vozače kamiona. Zemlje kao što su Češka, Slovačka, Poljska, Mađarska i Rumunija ispunjavaju ove zahteve EU, dok Srbija podleže istim standardima prema AETR sporazumu. Ova pravila, utvrđena u Uredbi (EZ) br. 561/2006, imaju za cilj borbu protiv umora vozača, koji je jedan od glavnih uzroka saobraćajnih nesreća.

Dnevno ograničenje vremena vožnje: Zemlje članice EU i AETR propisuju da vreme vožnje kamiona ne sme biti duže od 9 sati između dve pauze. Propisi takođe dozvoljavaju da se vreme vožnje produži do 10 sati dva puta nedeljno. Ovo ograničenje ima za cilj da spreči nezgode izazvane umorom i da obezbedi da vozači uvek budu pažljivi tokom vožnje.

Kršenje ovih propisa i Zakona o tahografima može rezultirati značajnim kaznama ili još težim posledicama. Slede kažne u nekoliko evropskih zamalja:

Slovačka: Prekršaji u Slovačkoj mogu koštati između 330 i 16.596 evra. 

Poljska: Ako napravite grešku u Poljskoj, kazne mogu biti do 10 evra za vozače i do 2.700 evra za kompanije. 

Mađarska: Kazne u Mađarskoj kreću se od 25 do 2.000 evra ako se ne pridržavate pravila. 

Češka: Kazna u Češkoj može biti do 13.790 evra, u zavisnosti od težine prekršaja.

Rumunija: Prema rumunskom zakonu, nepoštovanje zakonskog dnevnog odmora može dovesti do kazni od približno 900 do 1.800 evra.

Srbija: Ništa manje kazne ne važe i u Srbiji. Prekoračenje propisanog vremena vožnje vozilom može koštati kompaniju između 850 i 6.800 evra.

Ostale kazne i zabrane

Međutim, kao što je svima poznato, zabrane vožnji nisu jedina pravila koje se moraju poštovati. U Švajcarskoj su kazne za različite prekršaje ovolike: vožnja pod uticajem alkohola - 600€, prolazak kroz crveno svetlo - 250€, prekoračenje brzine od 20 km/h - 180€, prekršaj nepropisnog parkiranja - 40€, korišćenje mobilnog telefon za volanom - 100€, vožnja bez sigurnosnog pojasa - 60€.

U Mađarskoj je propisana minimalna starost za vožnju lakih komercijalnih vozila 18 godina, a teška komercijalna vozila potrebna je minimalna starost od 21 godine. Kazne za prekoračenje brzine se kreću od 100 do 1000€, u Češkoj isto toliko, a u Slovačkoj do 1200€. U Slovačkoj se vožnja sa nedozvoljenom količinom alkohola u krvi kažnjava i do 3000€.

Kršenje pravila o sigurnosnoj udaljenosti manjoj od 0,2 sekunde, u Austriji se kažnjava i do 2180€, a vožnja sa 1,6 promila alkohola u krvi i sa 5900€.

 

Vozite sigurno i poštujte propise. Informišite se na vreme i dobro isplanirajte svoju rutu.
U sledeća dva teksta, moći ćete da pronađete zabrane kretanja kamiona u većini evropskih zemalja.

 

Postanite insajder u branši

Primajte redovno relevantne članke, dragocene stručne priloge i ekskluzivne izveštaje za korisnike!


Prijava za bilten

Pop-up image - Logistic
Da li želite da postanete stručnjak u logistici?

Od sada možete da primate naše uzbudljive vesti iz logistike putem e-mejla.  Budite jedna od kompanija koja će imati korist od naših obaveštenja.

do vrha