Nedostatak vozača kamiona u Evropi – šta sad?
Pronađite kamion uz pomoć kompanije TIMOCOM
Nedostatak vozača kamiona u Evropi je problem prisutan tokom poslednjih nekoliko godina, a zdravstvena kriza izazvana pandemijom korona virusa ga je samo pogoršala. Potražnja se ponovo približava nivou pre pandemije i sada je sasvim jasno da transportni sektor i dalje nije svestan važnosti pronalaženja rešenja za nedostatak radne snage.
Zašto u Evropi nema dovoljno vozača kamiona?
Mnogobrojni različiti faktori otežavaju potragu za vozačima kamiona u Evropi; sam sektor nudi objašnjenje u vidu loših uslova rada, neodgovarajućih zarada, rastuće tražnje i verovatno lošeg imidža profesije među mladima, kao i gotovo nepostojećeg procenta žena u ovoj branši.
Svi ovi aspekti se negativno odražavaju na lance snabdevanja. Pored krize koju osećamo nastavkom aktivnosti nakon perioda zaključavanja i ograničenja, ubrzana inflacija dovodi do znatnog rasta cena goriva i energije, kao i do stalnog povećanja troškova života uopšte.
Premalo kamiona za transport
Nedostatak kamiona za transport u Evropi i dalje nije tako ozbiljan kao u Ujedinjenom Kraljevstvu, gde je za snabdevanje benzinskih pumpi bila potrebna vojna podrška, budući da drugačije nije bilo moguće na vreme napuniti rezervoare za skladištenje goriva. Prema procenama nemačkih industrijskih udruženja, Evropi nedostaje oko 400.000 vozača kamiona.
Takva situacija, kako smatra transportni sektor, dovodi do opšteg nezadovoljstva klijenata i – očekivano – do uskih grla u snabdevanju, dodatno pogoršanih još jednom nepovoljnom situacijom u najvažnijim evropskim lukama, koje se već nedeljama suočavaju sa preopterećenošću kontejnerskih skladišta.
Generalni direktor Saveznog udruženja drumskog transporta, logistike i odlaganja otpada, Dirk Engelhardt, takođe potvrđuje: "U Nemačkoj, kao i u celoj Evropskoj uniji, suočavamo se sa istim poteškoćama kao i Ujedinjeno Kraljevstvo, samo što su one tamo bile dodatno pogoršane Bregzitom.“ Postoji, dakle, opšta neizvesnost oko potrage za vozačima kamiona i budućnosti sektora u narednim mesecima.
Dodatnu zabrinutost u sektor unosi novi Paket za mobilnost Evropske unije, koji je usvojen sa ciljem rešavanja nekih od važnih problema i koji bi, između ostalog, trebalo da profesiju učini i atraktivnijom za žene. Iz perspektive sektora on, međutim, donosi i mnogo strožih zakonskih propisa o radu, za komercijalni drumski transport.
Kratkoročno, čini se da se direktno rešenje ne nazire, posebno ako se ima u vidu da je prosečna starost trenutno aktivnih vozača oko 50 godina. Reč je, dakle, o sektoru koji je zanemaren od strane velikih klijenata, profesionalno neprivlačan za najveći deo društva i koji nudi neadekvante plate, a istovremeno mora da pokrije sve veću tražnju, te samim tim i obavi još više posla. Kompanije kao što je TIMOCOM, koje nude rešenje za pronalaženje transportnih kapaciteta, mogu da pomognu u rešavanju ovih problema.
Pronađite kamion uz pomoć kompanije TIMOCOM
TIMOCOM želi da nedostatak vozača kamiona u Evropi ublaži svojom Berzom tereta, koja je ovde dostupna svima koji traže kamion za međunarodne porudžbine. Na ovoj internet stranici pronaći čete sveobuhvatnu listu ponuda, jer preko našeg sistema pametne logistike klijenti mogu da rezervišu dostupan tovarni prostor.
Sistem nudi pretraživač za ponude tovarnog prostora i preko njega možete pronaći prazno vozilo koje odgovara vašoj ponudi tereta. To je profitabilno i rentabilno rešenje za vaše poslovanje. Sa druge strane, ukoliko ste pružalac transportnih usluga, putem Berze možete staviti na raspolaganje svoje kamione, odnosno tovarni prostor, te na taj način prodati svoje usluge.
Postupak je sasvim jednostavan, jer možete uneti zemlju polaska i odredišta kamiona, kao i tip kamiona koji vam je potreban (kamion sa ceradom, hladnjača, kiper itd.). Radi se, dakle, o sistemu koji vozače kamiona u Evropi sa raspoloživim praznim prostorom spaja sa klijentima, koji moraju da transportuju robu.
Nedostatak vozača kamiona u Evropi
Ako se problem sa nedostatkom vozača kamiona ne reši u kratkom ili srednjem roku, to bi moglo da dovede do prekida u lancu snabdevanja, do koga je zamalo došlo kada se teretni brod zaglavio u Sueckom kanalu i ugrozio globalni protok robe. Ovo je bio samo jedan brod koji je doživeo havariju na jednom od najprometnijih pomorskih puteva. Teško je zamisliti šta bi se desilo kada bi bio blokiran kopneni put gde je transport morao da se nastavi čak i tokom najteže faze zatvaranja tokom marta i aprila 2020. godine.
U vremenima kao što su ova, kompanije kao što je TIMOCOM doprinose povezivanju provajdera i klijenata i pojednostavljuju potragu za vozačima kamiona.
Bez obzira na to da li će vlade pojedinačnih zemalja i Evropske unije optimizovati odgovarajuće zakone, drumski teretni transport ostaje ključni privredni sektor svih država članica ugrožen trenutnim neangažovanjem institucija. Nadležni ne nude mere koje bi mogle da okončaju krizu, kao i da obezbede minimalne standarde u pogledu uslova rada u sektoru koji je ključan za održavanje ekonomske stabilnosti i izbegavanje nestašica osnovnih proizvoda.
Treba imati u vidu i događaje u Kanadi, gde su stotine vozača kamiona blokirale granični prelaz sa Sjedinjenim Američkim Državama, prouzrokujući milionske gubitke svakog dana, posebno za automobilsku industriju. Ukoliko se situacija u transportnoj industriji ne popravi i ne pojednostavi potraga za vozačima kamiona u Evropi, neće biti nikakvo iznenađenje ako i ovde doživimo sličnu situaciju.
Ukoliko imate bilo kakvih pitanja, možete se obratiti timu kompanije TIMOCOM. Raduje nas što možemo da vas posavetujemo u ovim nesigurnim vremenima, kako bi vaša roba stigla na odredište ili kako biste napunili svoj kamion.