Šta su berze tereta i kako funkcionišu? Stručnjaci iz kompanije TIMOCOM daju objašnjenje
Da li su berze tereta dobra alatka za sve aktere u transportnoj i logističkoj industriji? Na ovo pitanje mi u kompaniji TIMOCOM odgovaramo sa DA!
Ovde ćemo saznati nešto više o berzama tereta.
Šta je to internet berza tereta?
Berze tereta, poznate i kao berze tereta i tovarnog prostora, predstavljaju virtuelna tržišta na kojima se susreću ponuda i potražnja za prevozom tereta i tovarnim prostorom. Prednosti pridruživanja berzi tereta za neke su sasvim očigledne, dok bi drugima mogle da budu i nejasne. Evo nekoliko razloga zašto korišćenje beze tereta može doneti značajnu prednost u svakodnevnom poslovanju.
Koncept elektronske berze tereta pojavio se prvi put u Francuskoj, 1985. godine – dakle pre interneta – zahvaljujući sistemu Minitel, koji se smatra „prethodnikom“ modernih berzi tereta. Od tada se ova usluga postepeno razvijala i na kraju prerasla u potpuno internet tržište. I prve verzije naše berze tereta nalazile su se na disketi sa TIMOCOM softverom koji bi korisnici instalirali na svoje kompjutere. Postojao je onlajn i oflajn način rada.
Vrlo je lako objasniti kako to funkcioniše: Špediter (ili pružalac usluge) sa dostupnim tovarnim prostorom u vozilu stupa u kontakt sa trgovinskim i/ili proizvodnim preduzećem ili drugim špediterom koji je preko interneta ponudio teret. Preko internet servisa berze tereta oni ugovaraju cenu, kao i vreme i mesto (mesta) utovara i istovara.
Kompanijama, koje se i dalje dvoume u pogledu pridruživanja berzi tereta, može biti korisno naglasiti i druge prednosti: značajno veću sigurnost i brži protok informacija.
Kandidati, koji žele da se pridruže berzi tereta, često se proveravaju pomoću više sigurnosnih filtera te su platforme poput TIMOCOM-a veoma bezbedne i pouzdane.
Koje berze tereta su najbolje? Pretpostavimo da neka kompanija razmišlja o mogućnosti korišćenja berze utovara. U takvom slučaju je za kompaniju najbolje da testira više različitih vrsta berzi tereta, kako bi izabrala rešenje koje u najvećoj meri odgovara njenim specifičnim logističkim potrebama. Najpogodnije rešenje, po našem mišljenju, je nesumnjivo i najomiljenije: platforma zasnovana na fiksnoj mesečnoj naknadi.
Pošto je svaka platforma drugačija, trebalo bi pažljivo analizirati prednosti svake ponaosob. TIMOCOM berza tereta u Srbiji i Evropi, na primer, nudi besplatan probni period od 4 nedelje.
Koje su prednosti berzi tereta?
Najkraće rečeno, nije teško uočiti prednosti berze tereta.
Pronalaženje transportnih naloga: TIMOCOM berza tereta nudi pristup mnogobrojnim ponudama za prevoz tereta na spot tržištu, za šta bi inače bile potrebne godine poslovnog iskustva i rada. Takođe postoji i veliki izbor različitih tereta u zavisnosti od potreba (delimični ili puni utovari, kurirske pošiljke), kao i različite nadogradnje teretnih vozila kao što su cerade, hladnjače, platforme itd.
Praćenje pošiljke u realnom vremenu: Svaka transportna platforma bi trebalo da nudi efikasan sistem praćenja pošiljki, kako bi kompanije mogle da lokalizuju i prate svoje terete tokom transporta. Sa druge strane, pružaoci usluga bi mogli da potraže odgovarajuće tovare u blizini svojih vozila.
Optimizacija upravljanja vremenom: Efikasno upravljanje vremenom je u osnovi svake uspešne kompanije. Korisnici berze tereta štede vreme koje bi potrošili na beskrajne telefonske pozive i dopisivanje preko elektronske pošte prilikom potrage za dostupnim teretima ili tovarnim prostorom.
Dugotrajni poslovni odnosi: Kao što je već rečeno, berza utovara nudi direktan kontakt sa velikim brojem aktera u ovoj industriji, nešto za šta bi inače bio potreban dugogodišnji rad i umrežavanje. To je od neprocenjive vrednosti naročito za novoosnovana preduzeća, ali takođe i za visoko specijalizovane stručnjake, koji žele da efikasno rade u ovoj industriji.
Šta nudi TIMOCOM berza tereta?
TIMOCOM berza je osnovano 1997. i predstavlja vodeću digitalnu platformu u Evropi. TIMOCOM u svom sastavu ima više pametnih aplikacija koje omogućavanju brže i efikasnije transportne i logističke procese. U ovom trenutku više od 53.000 preduzeća sa preko 154.000 korisnika ima pristup tržištu, a dnevno se postavi više od 1 miliona međunarodnih ponuda tereta i tovarnog prostora.
TIMOCOM tržište sadrži sledeće aplikacije: berza tereta, skladištenje, tenderi, rute i troškovi, transportni nalozi, GPS praćenje, praćenje pošiljki u realnom vremenu i profili kompanija. Zahvaljujući našim interfejsima one takođe omogućavaju i uštedu troškova. Interfejsi nikada nisu bili važniji u transportnoj i logističkoj industriji, jer ubrzavaju radne procese i čine ih efikasnijim.
TIMOCOM nudi sledeće interfejse:
Berza tereta, transportni nalozi i praćenje.